Ansatte har nissehuer på og er til firmajulefrokost

Firmajulefrokost – årets fest i virksomheden

Den årlige firmajulefrokost er den fest som alle medarbejdere ser frem til – år efter år. Det er til disse fester, hvor kontormusen får luftet balskoene, chefen bliver rødmosset i ansigtet og alle andre fester med hovedet under armen. Eller rettere nogle gør!

Hvis i som virksomhed har afholdt jeres julefrokost på den samme måde hvert år, er det måske tid til en opfrisker? Det kan også være, at de festlige lege skal opdateres, hvis alle medarbejdere har haft sin bare numse oppe på kopimaskinen og ham den klisteret fra marketingsafdelingen har tabt sit spillekort fra munden med vilje – bare for at kysse Henriette fra salgsafdelingen.

Du kan lade os arrangere firmajulefrokosten i år. Vi ordner alt det praktiske og mere til, og finder naturligvis nye sjove lege til festen. Vi kan også tage os af nogle af tingene, hvis du alligevel synes, at der skal lidt af den gamle humor med ind over.

Rammerne for firmajulefrokosten

Til en medarbejder fest er der nogle spørgsmål, der bør stilles i forbindelse med planlægningen af årets firmajulefrokost. Det er både spørgsmål vi vil stille, hvis vi skal arrangere det, og spørgsmål du skal besvare, hvis du selv arrangerer.

Spørgsmålene, som en festarrangør til firmajulefrokost skal stille:

  • Hvor mange medarbejdere er der i virksomheden?
  • Hvilken dato skal firmajulefrokosten finde sted?
  • Inviteres medarbejdernes påhæng med?
  • Hvordan lyder budgettet for festen? Betaler virksomheden for det hele eller er der en merudgift, som medarbejderne skal betale for eksempel drikkevarer?
  • Hvor skal festen afholdes?
  • Får i mad og drikke på den ønskede lokalitet eller skal det bestilles?
  • Er der overnatning inkluderet?
  • Skal der reserveres musik og band?
  • Hvad med underholdningen – skal der bookes en komiker eller lignende?
  • Hvem skal stå for julelegene?
  • Skal festen have et bestemt tema, eksempelvis James Bond?

Når du har besvaret alle ovenstående spørgsmål, så start med at reservere, bestille og booke. Vær ude i god tid, for der er mange om buddet.

Så er der ”bare” tilbage, at organisere festen. Ja, hvordan gør man så det? Vi er eksperter i fester og elsker, at bryde rammerne og tænke kreativt. Vi opsætter gerne en firmajulefrokostsfest i julemandens værksted eller på toppen af Mount Everest – i hvert fald i udsmykningsforstand.

Hvis du gerne selv vil organisere, så start med at:

  • Sende en invitation til hver medarbejder
  • Lave en liste, hvor hver medarbejder har ansvar for forskellige ting i forbindelse med julefrokosten

Listen har ansvarsområder, hvor du sætter medarbejdernavne ud fra hver enkel. Julelisten kunne se sådan ud, hvis i har lejet et lokale:

Opsætning af borde og stole

Borddækning

Op pyntning

Bordkort og dekorationer

Julelege og sjove indslag

Oprydningshold 1: forret

Oprydningshold 2: hovedret

Oprydningshold 3: Dessert

Chips, slik og kaffe

DJ

Mixe drinks og være bartender

Oprydnings-og rengøringsteam dagen efter festen

Har du styr på det og glæder du dig allerede? Eller har du brug for assistance? Ring til os, så tager vi en uforpligtende samtale og tager den derfra.